Här är LHC:s nya strategi – för att sälja mer biljetter

Här är LHC:s nya strategi för att sälja mer säsongskort.
– Vi har väntat för länge tidigare, säger klubbdirektören Carl-Johan Stålhammar.

LHC-publik i Saab arena.

LHC-publik i Saab arena.

Foto: PETER HOLGERSSON

Ishockey2025-03-14 12:25

I tisdags kväll tog en turbulent och orolig säsong slut för Linköping HC i SHL-hockeyn.

Nu väntar slutspel och kval – men LHC spelar inte förrän i höst.

Redan ett par dagar efter sista matchen släpptes säsongskortsbiljetterna inför hösten. Betydligt tidigare än vad som annars varit fallet.

Facit första dagen: 102 sålda säsongskort – att jämföra med 56 året dessförinnan.

– Nu öppnar vi upp direkt och får se om det ger någon effekt. Jag tycker att vi har väntat för länge tidigare när vi kommit igång i maj och juni. Då är det så mycket annat att tänka på, säsongen är över och passionen har lagt sig. Nu är det fortfarande hett med hockey, säger Carl-Johan Stålhammar.

Många klubbar säljer betydligt fler säsongskort, men LHC låg senast på runt 2 000 och nu är förhoppningen att successivt öka år för år.

– Vi siktar på att ta det i små steg. Målet är att nå upp till 2 250 till nästa säsong, säger Stålhammar.

LHC ökade under den gångna säsongen publiksnittet till starka 7 103 åskådare i Saab arena.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!