"Lösning under slutspelet"

Slutspelsstart i kväll – och fortfarande saknas reklam i mittcirkeln på de olika arenorna. ”Vi hoppas på en lösning under slutspelet”, säger SHL:s vd, Jörgen Lindgren.

Foto: Peter Jigerström

Ishockey2016-03-16 07:30

För första gången på flera år har det under säsongen saknats reklam i mittcirkeln, vilket inneburit en miljonsmäll för SHL-klubbarna. Senaste beskedet var att en ny samarbetspartner skulle vara klar till slutspelet, men fortfarande är inget klart. När LHC inleder kvartsfinalserien mot Växjö på torsdagskvällen kommer det att vara fortsatt reklamfritt i mittcirkeln på Saab arena.

C Mores hockeypodd uppgav nyligen att lagen i Svenska hockeyligan tappat totalt 28 miljoner kronor, två miljoner var, på att mittcirkeln inte fyllts med en företagslogga.

– Jag kan inte kommentera några summor, säger LHC:s klubbdirektör Anders Mäki.

Men bättre sent än aldrig och nu kan alltså en lösning vara på gång.

– Ingenting är klart, men vi har diskussioner igång och jag hoppas på en lösning under slutspelet, säger Jörgen Lindgren.

När då?

– Det kan jag inte säga. Sedan är det tajt spelschema, det tar ett tag att få ner reklamen och vi kan inte äventyra iskvaliteten.

Men kan pengarna ni får in uppväga det som förlorats tidigare?

– Vi pratar inte om sådana summor utåt. Men vi tror på en lösning som vi och övriga kan vara nöjda med.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!