– Det finns rätt mycket tankar om förändringar. Dels handlar det om få till en bättre logistik för att minska köerna och dels vill vi öka utbudet för att nå nya målgrupper. Se till att det finns något för alla, säger LHC:s klubbdirektör Carl-Johan Stålhammar.
Ombyggnationen av det som kallas för Rinkside bar, som ligger i foajén och nära isen, är redan igång. Där kommer det bli en Craftbeer bar med mer av så kallad "hantverksöl". Förhoppningen är att den ska vara klar redan i slutet av nästa vecka. Det är dock inte troligt att där kommer att finnas några sorter från lokala bryggerier.
Anledningen: jätteföretaget Spendrups är en av SHL:s största sponsorer.
– Det hade varit kul med ett lokalt utbud, men med tanke på sponsring och volym är det svårt. Just nu är det inte aktuellt, säger Stålhammar.
LHC-basen bubblar av idéer och har inte minst blicken riktad mot många arenor i Nordamerika som erbjuder olika alternativ.
En tanke är att i ett par av barerna satsa på cava respektive rom.
– Alla gillar inte öl. Då ska det finnas annat också. Det kanske är ett tjejgäng som vill gå på hockey och hellre vill dricka lite bubbel, säger Stålhammar.
En dialog med supporterklubben White lions pågår för att bygga om Stånkan bar, men där är inget klart. Detsamma gäller matutbudet där det till hösten ska finnas mer att välja på.
– Jag vill ha fler matställen. Drömmen är att du ska kunna gå hit efter jobbet. Men då måste det som våra besökare vill ha finnas i arenan, säger Stålhammar.