– Målet är att nå upp till 2 500 i höst. Det måste vi sikta på. Tidigare har vi väntat för länge med att dra igång med försäljningen. Nu startade vi direkt när det var hett, säger klubbdirektören Carl-Johan Stålhammar.
I mitten av juni är LHC uppe i 1 200 sålda säsongskort, vilket är en 50-procentig ökning jämfört med samma tid förra året. Det talar för en slutsiffra klart över förra årets 2 000. Pilarna pekar åt rätt håll, men samtidigt ska sägas att många SHL-klubbar säljer betydligt fler, med mästarlaget Luleå som ett exempel.
Beläggningen i Coop Norrbotten arena uppgick i fjol till sanslösa 99,7 procent. Motsvarande siffra för LHC i Saab arena var 87 procent.
– Jag tror att vi är den klubb som säljer flest styckbiljetter. Ju fler säsongskort, desto större blir trycket och desto lättare blir det för oss att planera, säger Stålhammar.
Släppet av biljetter till enstaka matcher är planerat till i början av september för både SHL och SDHL. Exempelvis Färjestad har redan släppt biljetter till första hemmamatcherna i höst.
Carl-Johan Stålhammar om varför LHC väljer att vänta:
– Vi vill ge säsongskorten en chans och sen bygga upp det under försäsongen för att få bra tryck direkt.
En nyhet i biljetthanteringen inför kommande säsong är att den som avaktiverar sin säsongskortsplats till någon match får en extra biljett till en annan match för att kunna bjuda med någon annan.
– Förhoppningen är att det ska ge fler säsongskortsinnehavare i framtiden, säger biljettansvarige Daniel Björk Jonsson.