Rebecka Gabrielsson, som äger företaget M&W Radical Motorsport som är generalagent för märket i Norden, förklarar:
-- Det är så enkelt att de två killar som startade den här serien iEngland redan hade ett företag som hette Radical. De syssladevisserligen med solprodukter men tyckte att den här bilen är detradikalaste som finns och då blev det så.
Det var också Rebecka som fick Helena Larsson att satsa på en bil iden här klassen. Från gokart via JTCC i en Volvo S 40 till S 60Challenge bytte hon i fjol till Radical.
-- Det här är jättekul. Det här är en fantastisk bil att köra och som ger en enorm fartkänsla, säger hon.
Fram till för några veckor sen var Helena ensam tjej i klassen. Men nu är de två.
-- Det är både på gott och ont. Förut var man ju ensam och fickkanske lite mer uppmärksamhet tack vare det, men å andra sidan har jagännu mer att kämpa för nu för jag vill förstås vara bäst.
Årets säsong har gått sådär. En tredjeplats i Karlskoga är hennesbästa resultat så här långt och inför finalen ligger hon på tolfteplats i serien.
Kanske heter förklaringen Ida och är ett och ett halvt år.
-- Jag kan inte säga att jag medvetet blivit försiktigare sen jagblev mamma, men kanske blir det så ändå utan att man vill erkänna det.Jag har märkt att jag tänker mig för mycket mer i vanliga trafiken, mennär jag sitter i racingbilen försöker jag ändå alltid ge allt.
Hon berättar att ett av skälen till att resultaten inte blivit bättre i år är att starterna inte fungerat.
-- Jag fegar gärna ur när det blir tajt och tittar för mycket bakåt. Kanske är det mitt omedvetna som styr, jag vet inte.
Läs hela reportaget i fredagens Östgöta Correspondenten.