Piraternas arena får nytt namn

Piraternas hemmabana döps om till Lastpartner arena, vilket samtidigt betyder nya sköna slantar till speedwaylaget.

SPEEDWAY/MOTALA2008-04-12 00:00

Enligt vad Corren erfar så fick Motalaklubben in knappt 100 000 kronor för arenanamnet förra året (då den hette Platenstadion) och nu lär summan ligga på mer än det dubbla - cirka 250 000 kronor.

Exakt hur mycket östgötaföretaget Lastpartner AB, som bland annat hyr ut och säljer lastbilar, betalar vill ingen avslöja.

- Det är mer pengar än i fjol, bekräftar Morgan Sehlstedt på Contact center i Boxholm, som fixar sponsorer åt Piraterna.

Det har spekulerats i uppemot en halv miljon kronor, men enligt Sehlstedt är hälften av den summan närmare sanningen. Avtalet gäller ett år, med option på ytterligare två. Alla parter säger sig vara nöjda.

- Kanon, det är riktigt bra, säger Sehlstedt, som är extra nöjd med att de tecknat ett avtal med ett företag med lokal förankring.

Totalt har 110 företag kontaktats, allt från multinationella företag till lokala företag. Och nu blev det alltså klart. Något som glädjer Rolf Östlund i Piraterna.

- Vi är nöjda och tycker det är ett bra avtal, säger han.

Motorintresse

Även huvudpersonerna Peter Zetterström och Peter Jidskog, ägare till Lastpartner AB, är nöjda.

- Det känns jätteroligt att vara med på tåget, vi tror det ger oss mycket reklam, säger Zetterström.

De är sedan tidigare sponsorer till Piraterna, men nu ökar de summan betydligt. Hur mycket vill Zetterström inte prata om. Men han verkar övertygad om att det är en investering som ska löna sig.

- Vår kundkategori är ofta intresserad av motorsport, säger han.

Han ser framemot att göra jobba ihop med Piraterna och lär själv finnas på plats under alla matcher.

- Det kommer vi att vara, annars lär vi vara bra sjuka, säger han.

Två miljoner

Totalt har Contact center hittills fixat cirka 1,7 miljoner sponsorkronor till Piraterna. Det är betydligt mer än förra året, men mindre än vad man hoppats på.

- Målsättningen är tre miljoner, men går vi över två miljoner får vi vara tillfreds. Då är det en 150 procentig ökning, säger Sehlstedt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om