– Fyra heat, fyra försök kvar och vi hoppas givetvis att kunna sno hem en seger då.
Mattias Andersson har jobbat ihop med Dacia under fyra säsonger. Dessförinnan åkte han samma bil, men hos Janne "Flash" Nilssons team.
Och hittills ingen seger med bilen, även om det varit nära. Flera gånger.
– Bland annat här på Solvalla. Nä, det där lilla sista har saknats och det grämer mig givetvis en del. Vi har tagit många pallplatser, bland annat tre i år, men det är ju segrar man vill ha när man tävlar.
I helgen är det Solvalla som gäller, en bana som Mattias hade stora bekymmer på i fjol.
– Eftersom asfalten läggs tillfälligt här blir det inte samma grepp som på en permanent bana och vi hade väldigt svåra problem att hålla temperatur i däcken. När de blir kalla är det som att köra på is. Så länge däcken var varma, som i kvalet då vi var trea, då hade vi bra fart. Förhoppningsvis lyckas vi bättre i år.
Säsongen avslutas sen med final på Ring Knutstorp om tre veckor. Sen ska den här biltypen bytas ut mot ett nytt reglemente, kallat TCR, med mer standarbetonade bilar.
Hur det blir för Mattias Andersson är ännu inte klart.
– Jag har samarbetat med Renault, som äger Dacia, i fyra säsonger nu och skulle givetvis vilja fortsätta med det. Problemet är att det inte finns någon tävlingsbil på marknaden från de märkena, i så fall måste det byggas en ny. Jag har diskuterat en del med folk, men än så länge finns inga konkreta planer.