Han fortsätter:
- Även om säsongen inte är slut än så funderar vi givetvis över nästa år. Jag och min pappa äger teamet med bilen, verkstaden och allt som hör till. Vi har en väl fungerande organisation och ska man byta bil är det ett stort steg ekonomiskt.
- Jag vet vad jag har, men vet inte vad jag skulle önska i stället.
Han nämner Chevrolet, Seat eller BMW från WTCC.
- Tittar man i Sverige är det BMW och Volvo som känns lite starkare än oss. BMW har väldigt många team redan och Volvon är vad jag vet inte till salu.
Men du har ändå funderat på ett bilbyte?
- Nja, funderingar finns alltid, men jag vet inte om jag vill agera, jag är väldigt nöjd med den bil jag har och i år har vi visat att vi är mer konkurrenskraftiga än någonsin.
Ett byte till en ny Alfa Romeo, kan det vara aktuellt?
- Det finns inget att byta till. Klara tävlingsbilar finns inte, i så fall skulle man få bygga en gatbil från grunden och det projektet är jag inte intresserad av.
- Så det mest troliga är att vi får se den här bilen nästa år igen. Sen kan saker och ting hända under vintern, det vet man ju aldrig.
Har du påbörjat sponsorjakten ännu?
- Jag har haft några möten men det alltid svårt att påbörja nästa säsong innan den pågående är avslutad. Man vill gärna vänta ut finalen och hoppas på ett bra resultat, det är alltid lättare att komma till en sponsor när det har gått bra.
Om du får summera årets säsong hittills, vad säger du då?
- Vår bästa säsong, egentligen oavsett hur det går i finalen. Går det bra kan vi komma femma i mästerskapet, går det dåligt kan vi rasa till tionde plats. Skulle vi sluta tia tycker jag att det inte är ett resultat som motsvarar de insatser vi gjort. Vi har visat under hela säsongen att vi hänger med de bästa bilarna och med den fart vi haft skulle vi med lite tur kunnat vara på prispallen totalt.
Om du skulle vilja se några förändringar i serien till nästa år, vad skulle det vara?
- Jag skulle vilja skrota straffvikterna. Det är bättre att sätta lite tuffare skillnad mellan oss framhjulsdrivna bilar och BMW-bilarna från början, nu blir det rörigt med massa olika vikter i varje tävling.
- Sen skulle jag gärna åka på fler svenska banor och ha tillbaka Anderstorp och Sturup, kanske också en helg på Gotland Ring, om den är tillräckligt bra för den här serien. Och ska vi göra ett tramp utomlands, varför inte Danmark eller Finland i stället för Norge där vi kört flera år nu?
Stockholm?
- Det pratas väldigt lite om det. I Göteborg har man lyckats hitta en plats som ligger ostört men ändå centralt och det kanske inte finns i Stockholm. Men varför inte? Jag kör gärna där.
Hur ser du på finalen på Mantorp?
- Det är lite dubbla känslor eftersom säsongen då snart är över. Jag ser fram emot finalen, det ska bli kul och vi känner oss starka, men samtidigt har den här säsongen svischat förbi i hög fart och får vi inte de resultat vi vill på finalen skulle vi förstås vilja ha några race till.
- Men vi hoppas slå till och få den perfekta avslutningen.
Och det skulle i så fall betyda karriärens första STCC-seger.